Samarbejde med andre aktører

Jammerbugt Kulturskole

Jammerbugt kulturskole tilbyder undervisning i musik, dans og billedkunst for børn, unge og voksne i hele Jammerbugt Kommune.

Kulturskolen byder også på andre arrangementer og fælles oplevelser for alle i kommunen. Se mere på Jammerbugt Kulturskoles hjemmeside lige her:

Jetsmark Kirke

Vigtig information vedrørende konfirmation finder du på kirkens hjemmeside lige her:

Samarbejdsaftale om Konfirmationsforberedelse

Linjefagene på Skolecenter Jetsmark tilbydes normalt i 6 lektioner om ugen. På 7. klassetrin udbydes der dog kun 4 ugentlige lektioner i linjefagene for de elever, som deltager i konfirmationsforberedelse. Disse 4 timer danner grundlag for vurderingen af elevernes præstationer, og forventningen er at eleverne kun deltager i de 4 lektioner.

Jammerbugt Kommune har fået dispensation til at placere konfirmationsforberedelsen i den understøttende undervisning. Det betyder, at vi som skole, ifølge lovgivningen, er forpligtet på at tilbyde frivillig undervisning til de elever, der ikke skal konfirmeres. På Skolecenter Jetsmark er denne undervisning, derfor placeret i de 2 lektioner, hvor elever, der ikke skal konfirmeres og klassetrinene 8. og 9. klasse har Linjefag. Vi vil gerne understrege, at eleverne i 7. klasse ikke går glip af obligatorisk undervisning ved at tage til konfirmationsforberedelse.

Samtidig skal vi gøre opmærksom på, at deltagelse i konfirmationsforberedelsen er en forudsætning for at blive konfirmeret, og vi håber og forventer derfor, at forældre og elever vil prioritere dette.

Både skolen og præsterne vil gøre deres bedste for at konfirmationsforberedelsen bliver en god og mindeværdig tid af de unges liv.

UngJam (Jammerbugt Ungdomsskole)

Læs mere om ungdomsskolens tilbud til børn og unge: https://ungjam.dk/

Aalborg Skolefoto

På skolecenter Jetsmark samarbejder vi med Aalborg Skolefoto.