Samarbejde med forældre

Skole-hjem-samarbejde

Et godt skole-hjem-samarbejde er med til at skabe gode betingelser for den enkelte elevs læring og trivsel og ikke mindst for undervisningsmiljøet i klasserne.

Som forældre kan du få indflydelse og støtte op om skolen på mange måder. Du først og fremmes støtte dit barn i undervisningen. Det kan du gøre ved at tale med dit barn, om de emner, det har lært om i skolen.

Som forældre kan også tale med klasselærer eller øvrige lærer om emner som for eksempel elevplanen, man er også velkommen til at komme med forslag til sociale og faglige aktiviteter for klassen og på skolen, eller man kan tale med andre forældre i klassen om undervisningen og miljøet i klassen.

Som forældre har du mulighed for at deltage aktivt i skolebestyrelsen. Skolebestyrelsen er stedet hvor forældre, elever og skolens personale samarbejder om skolens udvikling. Du kan se meget mere om skolebestyrelsens arbejde her.